Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
i dyrektor Teatru Rąk. "Początkowo patrzyły na nas zmieszane. W chwilę później ułożyły z rąk kwiaty i wyciągnęły je w górę. To najpiękniejsze podziękowanie".
Teatr dla dzieci potrzebuje rąk, ale nie potrzebuje słów. W "Calineczce" Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć
i dyrektor Teatru Rąk. "&lt;q&gt;Początkowo patrzyły na nas zmieszane. W chwilę później ułożyły z rąk kwiaty i wyciągnęły je w górę. To najpiękniejsze podziękowanie&lt;/&gt;". <br>Teatr dla dzieci potrzebuje rąk, ale nie potrzebuje słów. W &lt;name type="tit"&gt;"Calineczce"&lt;/&gt; Teatru Lalek z Estonii na pustej scenie pojawia się dwoje ubranych na czarno aktorów. Powolutku wyjmują figurki bohaterów i inne rekwizyty ze skrzyni w głębi sceny, wymyślają dla nich ruch i gesty, aż w końcu sami stają się postaciami z baśni. Oglądając ten spektakl, miałam wrażenie podglądania zwykłej zabawy dzieci - urzekająca była prostota teatralnych środków: aby pokazać noc, trzeba przykryć głowę aktora granatową chustą, żeby znaleźć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego