Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
mogą być firmy powodujące zwiększenie liczby działających tam podmiotów lub też przedsiębiorstwa wykupujące firmy w danym sektorze, co nie spowoduje wzrostu liczby firm, lecz zmieni sytuację konkurencyjną. W ostatnich kilku latach obserwuje się na rynku krajów Unii Europejskiej wzrost liczby takich zakupów przedsiębiorstw. W pierwszych 9 miesiącach 1994r. ich wartość wyniosła 60,3mldUSD, co oznaczało 15-procentowy wzrost w stosunku do takiego samego okresu w 1993r..
W latach osiemdziesiątych wykupy przedsiębiorstw były najczęściej dokonywane dla krótkookresowych celów finansowych, natomiast obecnie takie przedsięwzięcia służą tworzeniu długookresowych strategii działania na różnych rynkach.
Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia
mogą być firmy powodujące zwiększenie liczby działających tam podmiotów lub też przedsiębiorstwa wykupujące firmy w danym sektorze, co nie spowoduje wzrostu liczby firm, lecz zmieni sytuację konkurencyjną. W ostatnich kilku latach obserwuje się na rynku krajów Unii Europejskiej wzrost liczby takich zakupów przedsiębiorstw. W pierwszych 9 miesiącach 1994r. ich wartość wyniosła 60,3mldUSD, co oznaczało 15-procentowy wzrost w stosunku do takiego samego okresu w 1993r..<br>W latach osiemdziesiątych wykupy przedsiębiorstw były najczęściej dokonywane dla krótkookresowych celów finansowych, natomiast obecnie takie przedsięwzięcia służą tworzeniu długookresowych strategii działania na różnych rynkach.<br>Groźba wejścia nowych konkurentów na dany rynek zależy od barier wejścia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego