ogniwo kolejnej części (wraz z Agnus).<br>Kompozytorzy w różny sposób integrują cykl <foreign lang="lat">missae pro Defunctis</>, tzn. stosują różne, wyróżnione uprzednio i scharakteryzowane, klasy lub też kategorie.<br>Karczyński preferuje integrację łańcuchową, zarówno w ramach poszczególnych części, jak i między częściami. Charakteryzuje się ona następstwem odcinków bez powiązań materiałowych, pozbawionych większych kontrastów wyrazowych. Płynność przebiegu odcinków sprawia, że poszczególne części nie tworzą struktur silnie zintegrowanych wewnętrznie, zamkniętych. Wyjątkowo stosuje kategorię dodawania <gap> i równocześnie korespondencji <gap>, powtarzając w sposób niemal prosty odcinek Hosanna w części <name type="tit">Sanctus</>. Każdy odcinek bądź część rozpoczyna <foreign lang="lat">intonatio</> jednogłosowe, zawierające cytaty chorałowe. Jest to wprawdzie kontrast fakturalny, lecz stosowany w utworze