Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
jazda przyjemniejsza i, co najważniejsze, bezpieczniejsza.
Za granicą propaguje się obecnie wyważanie kół motocykla i to nie statyczne a dynamiczne. Na pewno dynamiczne jest lepsze, przy szerokich oponach i dużych prędkościach właściwie konieczne. Im szersza opona, tym większe wystąpią różnice między wyważaniem statycznym a dynamicznym. A im większe prędkości, tym wyważanie kół nabiera większego znaczenia.
JAK NIE DYNAMICZNIE TO CHOĆ STATYCZNIE
Przy stosunkowo wąskich oponach polskich motocykli (naszym zdaniem - jeżeli idzie o tylne koło - stanowczo zbyt wąskich) i niezbyt zawrotnych rozwijanych przez nie prędkościach, może wystarczyć jednak i statyczne wyważanie. Zresztą nawet jeżeli dynamiczne byłoby lepsze, to na pewno lepsze statyczne
jazda przyjemniejsza i, co najważniejsze, bezpieczniejsza.&lt;/intro&gt;<br>Za granicą propaguje się obecnie wyważanie kół motocykla i to nie statyczne a dynamiczne. Na pewno dynamiczne jest lepsze, przy szerokich oponach i dużych prędkościach właściwie konieczne. Im szersza opona, tym większe wystąpią różnice między wyważaniem statycznym a dynamicznym. A im większe prędkości, tym wyważanie kół nabiera większego znaczenia. <br>&lt;tit1&gt;JAK NIE DYNAMICZNIE TO CHOĆ STATYCZNIE&lt;/tit1&gt;<br>Przy stosunkowo wąskich oponach polskich motocykli (naszym zdaniem - jeżeli idzie o tylne koło - stanowczo zbyt wąskich) i niezbyt zawrotnych rozwijanych przez nie prędkościach, może wystarczyć jednak i statyczne wyważanie. Zresztą nawet jeżeli dynamiczne byłoby lepsze, to na pewno lepsze statyczne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego