Typ tekstu: Książka
Autor: Jedliński Krzysztof i inni
Tytuł: Trening interpersonalny
Rok: 1997
takiej normy nie ma. Zachęcam też do korzystania z uczuć ciekawości.

V. Trener ułatwia komunikację w grupie

Trener działa na rzecz dobrej komunikacji, zarówno zachęcając do konkretności w wypowiedziach, jak i modelując je. Ponadto rozkodowuje aluzje i wyklarowuje "utykające" sytuacje pomiędzy uczestnikami.

Przykłady:

a) Po dłuższej ciszy jedna z uczestniczek wzdycha:

U. Ojej, jeszcze tyle czasu do końca?

T. Czy masz wrażenie, że już nic się nie zdarzy?

b) Następuje dłuższa wymiana zdań pomiędzy Magdą i Teosiem, w której oboje bezskutecznie usiłują sobie wyjaśnić, co to znaczy, że Teoś zobaczył w Magdzie kobietę. Trener przerywa im:

T. Magda, chcesz zakomunikować Teosiowi
takiej normy nie ma. Zachęcam też do korzystania z uczuć ciekawości.<br><br>V. Trener ułatwia komunikację w grupie<br><br>Trener działa na rzecz dobrej komunikacji, zarówno zachęcając do konkretności w wypowiedziach, jak i modelując je. Ponadto rozkodowuje aluzje i wyklarowuje "utykające" sytuacje pomiędzy uczestnikami.<br><br>Przykłady:<br><br>a) Po dłuższej ciszy jedna z uczestniczek wzdycha:<br><br>U. Ojej, jeszcze tyle czasu do końca?<br><br>T. Czy masz wrażenie, że już nic się nie zdarzy?<br><br>b) Następuje dłuższa wymiana zdań pomiędzy Magdą i Teosiem, w której oboje bezskutecznie usiłują sobie wyjaśnić, co to znaczy, że Teoś zobaczył w Magdzie kobietę. Trener przerywa im:<br><br>T. Magda, chcesz zakomunikować Teosiowi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego