Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.

Na kłopoty Towers

Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył konstrukcje wyznaczające kierunki rozwoju samochodów, musiał się ratować z pomocą japońskiej Hondy. Nowe modele miały pod maskami japońskie silniki. Honda została też współwłaścicielem Rovera. Współpraca British Aerospace i Hondy zakończyła się w 1995 r., kiedy to Grupę Rover przejęło BMW. Niemcy, pewni siebie, wierzyli, że uda im się z Rovera stworzyć brytyjską kopię BMW, gdzie wyprodukuje się nowoczesne auta z
Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.<br><br>&lt;tit&gt;Na kłopoty Towers&lt;/&gt;<br><br>Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył konstrukcje wyznaczające kierunki rozwoju samochodów, musiał się ratować z pomocą japońskiej Hondy. Nowe modele miały pod maskami japońskie silniki. Honda została też współwłaścicielem Rovera. Współpraca British Aerospace i Hondy zakończyła się w 1995 r., kiedy to Grupę Rover przejęło BMW. Niemcy, pewni siebie, wierzyli, że uda im się z Rovera stworzyć brytyjską kopię BMW, gdzie wyprodukuje się nowoczesne auta z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego