Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
rozlicznych tekstach dramaturgów: w rozprawach, polemikach, w krytyce, w listach... Świadomość teatralna była nierozdzielnie spojona ze sztuką pisania dramatów, niezależnie od tego, czy były one pisane dla konkretnej sceny. A gdy rozprawiano o dramacie, za rzecz oczywistą uważano jego sceniczne przeznaczenie.
U nas o dramacie pisze się wiele, o teatrze z rzadka (bo i nie był to czas jego wielkich osiągnięć), a olśniewająco odkrywczą rolę spełniły dopiero rozprawy Zbigniewa Raszewskiego, ukazujące wpływ europejskiego teatru na wyobraźnię Mickiewicza i Słowackiego.
Można ów teatralny kontekst potraktować jeszcze szerzej, świadomość teatralną także Polaków ująć w kategoriach nie tylko inspiracji, lecz jako nieoddzielną część całości, którą
rozlicznych tekstach dramaturgów: w rozprawach, polemikach, w krytyce, w listach... Świadomość teatralna była nierozdzielnie spojona ze sztuką pisania dramatów, niezależnie od tego, czy były one pisane dla konkretnej sceny. A gdy rozprawiano o dramacie, za rzecz oczywistą uważano jego sceniczne przeznaczenie.<br>U nas o dramacie pisze się wiele, o teatrze z rzadka (bo i nie był to czas jego wielkich osiągnięć), a olśniewająco odkrywczą rolę spełniły dopiero rozprawy Zbigniewa Raszewskiego, ukazujące wpływ europejskiego teatru na wyobraźnię Mickiewicza i Słowackiego.<br>Można ów teatralny kontekst potraktować jeszcze szerzej, świadomość teatralną także Polaków ująć w kategoriach nie tylko inspiracji, lecz jako nieoddzielną część całości, którą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego