Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
operuje schematami intrygi i charakterologii, dawnymi jak commedia dell'arte lub nawet dawniejszymi. "Metamorfozy" są jeszcze jedną historią miłości z przeszkodami. Kochankowie są młodzi, ci którzy stają w poprzek ich szczęściu są starzy. Dobre i psotne duchy, wcielone w służących i ich przyjaciół, pomagają młodym przeciwko starym. Po bardziej lub mniej zabawnych perypetiach wszystko się dobrze kończy. Pomysłowość Peppina sprowadza się do tego, że odwieczny schemat nafaszerował mnóstwem luźno powiązanych epizodów i podwoił tradycyjne postaci: jest dwóch Pantalonów czyli niedobrych, niemądrych starców, są dwaj amanci, jeden serio i jeden komiczny i odpowiednio się nazywający, Conte Sasa Cicci di Soppressata. Dla siebie autor
operuje schematami intrygi i charakterologii, dawnymi jak <foreign>commedia dell'arte</> lub nawet dawniejszymi. "Metamorfozy" są jeszcze jedną historią miłości z przeszkodami. Kochankowie są młodzi, ci którzy stają w poprzek ich szczęściu są starzy. Dobre i psotne duchy, wcielone w służących i ich przyjaciół, pomagają młodym przeciwko starym. Po bardziej lub mniej zabawnych perypetiach wszystko się dobrze kończy. Pomysłowość Peppina sprowadza się do tego, że odwieczny schemat nafaszerował mnóstwem luźno powiązanych epizodów i podwoił tradycyjne postaci: jest dwóch Pantalonów czyli niedobrych, niemądrych starców, są dwaj amanci, jeden serio i jeden komiczny i odpowiednio się nazywający, Conte Sasa Cicci di Soppressata. Dla siebie autor
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego