Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania się oraz artykulacją mowy. Istotna jest także adekwatność przyjmowanych przez nadawcę ról społecznych oraz konsekwencje podejmowanych działań, w przypadku gdy nadawca uczestniczy w sytuacjach zadaniowych. Cechą kluczową dla określenia pozytywnego wpływu nadawcy na przebieg komunikacji jest unikanie sytuacji, w których odbiorca może interpretować działania nadawcy jako dążące do wywarcia wpływu w stosunku do własnej osoby.
Podstawowe cechy przekazu, wpływające na skuteczność procesu komunikacji, zależą od trafnego wyboru jego typu, według kryterium: przekaz poznawczy/przekaz emocjonalny
społecznego. Za najważniejsze z nich uznać można wpływ cech nadawcy na przetwarzanie przekazu związanego z efektem "halo", generalizacją metaforyczną, eks- presją mimiczną i emocjonalną, sposobem wysławiania się oraz artykulacją mowy. Istotna jest także adekwatność przyjmowanych przez nadawcę ról społecznych oraz konsekwencje podejmowanych działań, w przypadku gdy nadawca uczestniczy w sytuacjach zadaniowych. Cechą kluczową dla określenia pozytywnego wpływu nadawcy na przebieg komunikacji jest unikanie sytuacji, w których odbiorca może interpretować działania nadawcy jako dążące do wywarcia wpływu w stosunku do własnej osoby. <br>Podstawowe cechy przekazu, wpływające na skuteczność procesu komunikacji, zależą od trafnego wyboru jego typu, według kryterium: przekaz poznawczy/przekaz emocjonalny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego