Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
odczytujemy Ryszarda, inaczej Andronicusa. Tytus Andronicus był za czasów Shakespeare'a jednym z najgłośniejszych i najbardziej owacyjnie przyjmowanych przedstawień. Potem, przez dwa wieki, uważano go za sztukę mierną, bardzo mierną, a nawet za twór poroniony. A jego nowy sukces według zdania bystrzejszych krytyków, nie polega jedynie na inscenizacji Peter Brooka i zadziwiającym aktorstwie. Elementy tego, co w Andronicusie jest czarną literaturą, stały się znowu zrozumiałe i bliskie zainteresowaniom i przeżyciom współczesnego widza. Jakże naiwne wydają nam się dzisiaj oceny i interpretacje kronik historycznych Shakespeare'a, dane przez wiek XIX. Ryszard III nie jest dla nas dzisiaj dramatem psychologicznym o zbrodniczym i perwersyjnym władcy
odczytujemy <name type="tit">Ryszarda</>, inaczej <name type="tit">Andronicusa</>. <name type="tit">Tytus Andronicus</> był za czasów Shakespeare'a jednym z najgłośniejszych i najbardziej owacyjnie przyjmowanych przedstawień. Potem, przez dwa wieki, uważano go za sztukę mierną, bardzo mierną, a nawet za twór poroniony. A jego nowy sukces według zdania bystrzejszych krytyków, nie polega jedynie na inscenizacji Peter Brooka i zadziwiającym aktorstwie. Elementy tego, co w <name type="tit">Andronicusie</> jest czarną literaturą, stały się znowu zrozumiałe i bliskie zainteresowaniom i przeżyciom współczesnego widza. Jakże naiwne wydają nam się dzisiaj oceny i interpretacje kronik historycznych Shakespeare'a, dane przez wiek XIX. <name type="tit">Ryszard III</> nie jest dla nas dzisiaj dramatem psychologicznym o zbrodniczym i perwersyjnym władcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego