Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
być uznane za aprioryczne kategorie
rozumu paradoksowego.
3.3. KOANY JAKO SĄDY PARADOKSOWE
Analiza pisemnej spuścizny mistrzów zen dostarcza dowodów na poparcie
tezy Nishidy, iż rzeczywistość 'oświecenia' może być wyrażona jedynie
zgodnie z 'logika paradoksu'. Uczniowie spisywali nauki swoich mistrzów,
którzy często wypowiadali się w sposób dla nich niezrozumiały. Te zagadkowe
wypowiedzi mistrzów zen, będące wyrazem 'oświecenia', zostały nazwane
koanami. Słowo koan oznacza dosłownie publiczny dokument, który stał się
podstawą prawnego precedensu.
Poszczególni badacze reprezentują bardzo różne podejścia do koanów.
Daisetsu Suzuki interpretował koany głównie z punktu widzenia omawianej
już metody 'wpatrywania się w koan'. Uważam, że najbardziej trafne jest
podejście
być uznane za aprioryczne kategorie <br>rozumu paradoksowego. <br>&lt;tit&gt;3.3. KOANY JAKO SĄDY PARADOKSOWE&lt;/&gt; <br>Analiza pisemnej spuścizny mistrzów zen dostarcza dowodów na poparcie <br>tezy Nishidy, iż rzeczywistość 'oświecenia' może być wyrażona jedynie <br>zgodnie z 'logika paradoksu'. Uczniowie spisywali nauki swoich mistrzów, <br>którzy często wypowiadali się w sposób dla nich niezrozumiały. Te zagadkowe <br>wypowiedzi mistrzów zen, będące wyrazem 'oświecenia', zostały nazwane <br>koanami. Słowo koan oznacza dosłownie publiczny dokument, który stał się <br>podstawą prawnego precedensu. <br>Poszczególni badacze reprezentują bardzo różne podejścia do koanów. <br>Daisetsu Suzuki interpretował koany głównie z punktu widzenia omawianej <br>już metody 'wpatrywania się w koan'. Uważam, że najbardziej trafne jest <br>podejście
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego