Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak to się dzieje, że w ogóle możemy mówić o relacjach i elementach w dziele sztuki? Co to znaczy, że dzieło sztuki posiada fizyczność? Jak ta fizyczność odnosi się do jakości? Jeśli "zagłębimy się" w przedmiot, jakim jest dzieło sztuki, to znajdziemy tylko jego fizyczność - bez znanych nam relacji i elementów, coś jedynie ilościowego. "Ta fizyczność" dzieła sztuki jest niedostępna bezpośrednio poznaniu. Jest systemem częściowo izolowanym, o którego zawartości trudno by było cokolwiek powiedzieć, chociaż równie trudno jest z niej zrezygnować. Możemy o
artysty lub odbiorcy). Zagadnienie dynamizacji mogłoby w jakimś momencie znaleźć swoje odzwierciedlenie w koncepcji konkretyzacji. Można zadać pytanie: jak to się dzieje, że w ogóle możemy mówić o relacjach i elementach w dziele sztuki? Co to znaczy, że dzieło sztuki posiada fizyczność? Jak ta fizyczność odnosi się do jakości? Jeśli "zagłębimy się" w przedmiot, jakim jest dzieło sztuki, to znajdziemy tylko jego fizyczność - bez znanych nam relacji i elementów, coś jedynie ilościowego. "Ta fizyczność" dzieła sztuki jest niedostępna bezpośrednio poznaniu. Jest systemem częściowo izolowanym, o którego zawartości trudno by było cokolwiek powiedzieć, chociaż równie trudno jest z niej zrezygnować. Możemy o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego