Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
i Walter Chrysler wybrał życie mechanika. W 1898 roku 20-letni Stutz skonstruował swój pierwszy samojezdny wehikuł. Zachęcony sukcesem, otworzył w Dayton (Ohio) niewielki warsztat, ale już w 1902 roku przeniósł się do Indianapolis, gdzie pozostał do końca życia.
Podczas inauguracyjnego wyścigu "500 mil Indianapolis" w 1911 roku prototypowy Stutz zajął jedenaste miejsce. Nie tylko przejechał 500 mil, ale uczynił to ze średnią prędkością 110 km/h! Harry natychmiast opracował jego wersję drogową, początkowo z 50-, a następnie 60-konnym silnikiem. Stutz, zafascynowany wyścigami, prezentował swe auta na wszystkich ważniejszych imprezach, powoli zdobywając coraz większe uznanie publiczności. Auta oferowano z różnymi
i Walter Chrysler wybrał życie mechanika. W 1898 roku 20-letni Stutz skonstruował swój pierwszy samojezdny wehikuł. Zachęcony sukcesem, otworzył w Dayton (Ohio) niewielki warsztat, ale już w 1902 roku przeniósł się do Indianapolis, gdzie pozostał do końca życia.<br>Podczas inauguracyjnego wyścigu "500 mil Indianapolis" w 1911 roku prototypowy Stutz zajął jedenaste miejsce. Nie tylko przejechał 500 mil, ale uczynił to ze średnią prędkością 110 km/h! Harry natychmiast opracował jego wersję drogową, początkowo z 50-, a następnie 60-konnym silnikiem. Stutz, zafascynowany wyścigami, prezentował swe auta na wszystkich ważniejszych imprezach, powoli zdobywając coraz większe uznanie publiczności. Auta oferowano z różnymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego