Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
widzieliśmy w Teatrze Powszechnym. Młodzi aktorzy, którzy tam grali, przeszli przez doświadczenia kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w Henryku IV, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi wspaniałymi aktorami Peter Brook Tytusa Andronicusa. Oto są ogólne preliminaria dyskusji o odkryciu prawdziwego Shakespeare'a przez film.
DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości
widzieliśmy w Teatrze Powszechnym. Młodzi aktorzy, którzy tam grali, przeszli przez doświadczenia kamery. Grali właśnie filmowo, na spięcia, na zbliżenia, na pełną intensywność gry, kiedy wchodzili na plan. W ten sam sposób odegrała swój krótki epizod Urszula Modrzyńska w &lt;name type="tit"&gt;Henryku IV&lt;/&gt;, w łódzkim spektaklu reżyserowanym przez Bardiniego. Na tej samej zasadzie rozegrał ze swoimi wspaniałymi aktorami Peter Brook &lt;name type="tit"&gt;Tytusa Andronicusa&lt;/&gt;. Oto są ogólne preliminaria dyskusji o odkryciu prawdziwego Shakespeare'a przez film.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Ty uważasz, że filmy Oliviera wnoszą jako filmy coś nowego do sprawy wystawiania Shakespeare'a w ogóle, a mnie się wydaje, że to jest jednak tylko filmowy teatr. Olbrzymich możliwości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego