Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
mianowicie tzw. alianse typu X, czyli o charakterze komplementarnym oraz typu Y, mające charakter wzmacniania zasobów.
Korzyści wynikające ze strategii aliansów strategicznych, wzmacniających pozycje konkurencyjną przedsiębiorstw na rynku, są następujące:
- możliwość zneutralizowania konkurencji, jeśli partnerem w takim aliansie jest firma konkurencyjna,
- wykorzystanie efektu synergii,
- możliwość wspólnego opanowania nowych rynków,
- zwiększanie zasobów informacji,
- zyskanie na czasie,
- szybsze dojście do zamierzonych celów.
Z przyjęciem takiej strategii wiąże się jednakże pewnego rodzaju ryzyko: powstawanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami, możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.
Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy
mianowicie tzw. alianse typu X, czyli o charakterze komplementarnym oraz typu Y, mające charakter wzmacniania zasobów.<br>Korzyści wynikające ze strategii aliansów strategicznych, wzmacniających pozycje konkurencyjną przedsiębiorstw na rynku, są następujące:<br>- możliwość zneutralizowania konkurencji, jeśli partnerem w takim aliansie jest firma konkurencyjna,<br>- wykorzystanie efektu synergii,<br>- możliwość wspólnego opanowania nowych rynków,<br>- zwiększanie zasobów informacji,<br>- zyskanie na czasie,<br>- szybsze dojście do zamierzonych celów.<br>Z przyjęciem takiej strategii wiąże się jednakże pewnego rodzaju ryzyko: powstawanie konfliktów co do podziału funkcji między partnerami, możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.<br>Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego