Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Polska
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
widzenia nauk, które ja reprezentuję, problem jest jeszcze poważniejszy. Bardzo wiele osób nie lubi matematyki, fizyki. Bo straciły z nimi kontakt. I to jest skutek złego uczenia. Jeżeli się uczy tylko pewnych faktów - a to równanie z jedną niewiadomą, kwadratowe, trygonometria, itd. - i leci się z tym do przodu, nie zastanawiając się, że można podać mniej faktów, ale tak, żeby uczeń mógł do końca matematykę zrozumieć, to konsekwencją tego może być utrata kontaktu z przedmiotem. I jest po sprawie. On już nigdy nie zrozumie pewnych rzeczy, nie da się tego odkręcić.

To dlatego chce pan przywrócić na maturze matematykę jako przedmiot
widzenia nauk, które ja reprezentuję, problem jest jeszcze poważniejszy. Bardzo wiele osób nie lubi matematyki, fizyki. Bo straciły z nimi kontakt. I to jest skutek złego uczenia. Jeżeli się uczy tylko pewnych faktów - a to równanie z jedną niewiadomą, kwadratowe, trygonometria, itd. - i leci się z tym do przodu, nie zastanawiając się, że można podać mniej faktów, ale tak, żeby uczeń mógł do końca matematykę zrozumieć, to konsekwencją tego może być utrata kontaktu z przedmiotem. I jest po sprawie. On już nigdy nie zrozumie pewnych rzeczy, nie da się tego odkręcić.<br><br>To dlatego chce pan przywrócić na maturze matematykę jako przedmiot
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego