Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
TYSIĘCY TON PODMORSKIEJ ŻEGLUGI

Kariera okrętów podwodnych rozpoczęła się w roku 1900, gdy Amerykanie zwodowali łódź podwodną klasy Holland. Miała 16 metrów długości i 3 metry szerokości, a ważyła 74 tony. Militarny chrzest okręty podwodne przeszły podczas I wojny światowej, a ich zalety doceniono w dniu, kiedy niemiecki U-9 zatopił w kilkadziesiąt minut trzy brytyjskie ciężkie krążowniki. Później poszło już z górki. W 1918 roku Brytyjczycy opracowali model klasy R, ważący 500 ton, długi na 48 metrów i szeroki na 5. Kolejnym przebojem stał się typ VII, czyli najsłynniejszy niemiecki typ U-boota. Prototyp zwodowany w roku 1936 miał 66
TYSIĘCY TON PODMORSKIEJ ŻEGLUGI<br><br>Kariera okrętów podwodnych rozpoczęła się w roku 1900, gdy Amerykanie zwodowali łódź podwodną klasy Holland. Miała 16 metrów długości i 3 metry szerokości, a ważyła 74 tony. Militarny chrzest okręty podwodne przeszły podczas I wojny światowej, a ich zalety doceniono w dniu, kiedy niemiecki U-9 zatopił w kilkadziesiąt minut trzy brytyjskie ciężkie krążowniki. Później poszło już z górki. W 1918 roku Brytyjczycy opracowali model klasy R, ważący 500 ton, długi na 48 metrów i szeroki na 5. Kolejnym przebojem stał się typ VII, czyli najsłynniejszy niemiecki typ U-boota. Prototyp zwodowany w roku 1936 miał 66
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego