Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
o paryskiej operze znany krytyk, Philarčte Chasles: , lecz wówczas namiętności były prawdziwe, .
Blasku dodawał operze dobry zespół aktorski i balet ze słynną Marią Taglioni, najwybitniejszą odtwórczynią romantycznego stylu tańca. Bogactwo i oryginalność oprawy wizualnej wywoływały niezapomniane wrażenie na widzach. Warto przypomnieć często cytowany zapis z listu Słowackiego do matki:

O zauroczeniu paryżan nową operą świadczyły nie tylko entuzjastyczne recenzje, lecz przede wszystkim efekty finansowe. W ciągu trzech lat po premierze Roberta Diabła opera nie tylko wyszła z długów, lecz stała się przedsięwzięciem intratnym. A o zauroczeniu poetów świadczyło wprowadzanie do dramatów efektów wizualnych, które w operach widzieli.
W operze wszelkie melanże
o paryskiej operze znany krytyk, Philarčte Chasles: &lt;gap&gt;, lecz wówczas namiętności były prawdziwe, &lt;gap&gt;.<br>Blasku dodawał operze dobry zespół aktorski i balet ze słynną Marią Taglioni, najwybitniejszą odtwórczynią romantycznego stylu tańca. Bogactwo i oryginalność oprawy wizualnej wywoływały niezapomniane wrażenie na widzach. Warto przypomnieć często cytowany zapis z listu Słowackiego do matki:<br>&lt;gap&gt;<br>O zauroczeniu paryżan nową operą świadczyły nie tylko entuzjastyczne recenzje, lecz przede wszystkim efekty finansowe. W ciągu trzech lat po premierze Roberta Diabła opera nie tylko wyszła z długów, lecz stała się przedsięwzięciem intratnym. A o zauroczeniu poetów świadczyło wprowadzanie do dramatów efektów wizualnych, które w operach widzieli.<br>W operze wszelkie melanże
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego