Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
tylko do cylindra.
Celem uzyskania lepszej kompresji, na tłok należy nałożyć dwa pierścienie uszczelniające.
Pierścieni kupimy w sklepie, oczywiście muszą być one dopasowane wymiarami do średnicy tłoka. Przed założeniem pierścieni na tłok, wkładamy je do cylindra i sprawdzamy, czy nie są za luźne lub za ciasne. Jeżeli pierścieni okażą się zbyt ciasne, to końce ich spiłujemy pilnikiem iglakiem (rys. 9).
W silniku spalinowym pierścieni muszą mieć luz przy tak zwanych "zamkach". Luz ten likwiduje się samoczynnie w miarę wydłużania się pierścieni pod wpływem temperatury w cylindrze silnika. W naszej sprężarce cylinder będzie się rozgrzewał minimalnie, dlatego też przy dopasowywaniu pierścieni postaramy
tylko do cylindra.<br>Celem uzyskania lepszej kompresji, na tłok należy nałożyć dwa pierścienie uszczelniające.<br>Pierścieni kupimy w sklepie, oczywiście muszą być one dopasowane wymiarami do średnicy tłoka. Przed założeniem pierścieni na tłok, wkładamy je do cylindra i sprawdzamy, czy nie są za luźne lub za ciasne. Jeżeli pierścieni okażą się zbyt ciasne, to końce ich spiłujemy pilnikiem iglakiem (rys. 9).<br>W silniku spalinowym pierścieni muszą mieć luz przy tak zwanych "zamkach". Luz ten likwiduje się samoczynnie w miarę wydłużania się pierścieni pod wpływem temperatury w cylindrze silnika. W naszej sprężarce cylinder będzie się rozgrzewał minimalnie, dlatego też przy dopasowywaniu pierścieni postaramy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego