Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
morza 6 Dziewica
Święty, Święty! 3 Bogiem sławiena
Po Podniesieniu (Benedictus)
Zstąpił już Zbawiciel 7 Maryja
Baranku Boży (Agnus Dei)
Baranku Boży 1 Bogurodzica
Duszom spragnionym 1 Bogurodzica
wzmocnij i świętym 1 Bogurodzica
Amen 1 Bogurodzica


Budowanie określonego typu ekspresji dokonuje się w tej mszy wskutek wyboru
określonej faktury: ze zdwojeniami oktawowymi bądź unisonowymi (np. s. 3, 16),
homorytmią z linią melodyczną w głosie najwyższym (np. s. 6, 8) lub z imitacją
ścisłą (np. s. 8), z wykorzystanym w ostatniej części 4-głosowym fugatem (o
którym będzie jeszcze mowa).

Podobnie do Nowowiejskiego wykorzystuje motywikę Bogurodzicy (przekazu krakowskiego)
Jurdziński, w trzyczęściowej Missa
morza 6 Dziewica<br> Święty, Święty! 3 Bogiem sławiena<br> Po Podniesieniu (Benedictus)<br> Zstąpił już Zbawiciel 7 Maryja<br> Baranku Boży (Agnus Dei)<br> Baranku Boży 1 Bogurodzica<br> Duszom spragnionym 1 Bogurodzica<br> wzmocnij i świętym 1 Bogurodzica<br> Amen 1 Bogurodzica<br><br><br> Budowanie określonego typu ekspresji dokonuje się w tej mszy wskutek wyboru <br>określonej faktury: ze zdwojeniami oktawowymi bądź unisonowymi (np. s. 3, 16), <br>homorytmią z linią melodyczną w głosie najwyższym (np. s. 6, 8) lub z imitacją <br>ścisłą (np. s. 8), z wykorzystanym w ostatniej części 4-głosowym fugatem (o <br>którym będzie jeszcze mowa).<br><br> Podobnie do Nowowiejskiego wykorzystuje motywikę Bogurodzicy (przekazu krakowskiego) <br>Jurdziński, w trzyczęściowej Missa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego