Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według cen urzędowych ok. 90 przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40 przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje to przedsiębiorstwo ze strony Skarbu Państwa, a także dotacje z programów pomocowych. Mówiąc zatem o zysku (stracie) netto, rozumiemy tu różnicę między przychodami bez dotacji a kosztami własnymi, powiększoną o dotacje i pomniejszoną o podatkowe obciążenia wyniku finansowego.
We wszystkich rozwiniętych krajach europejskich dotacja państwa do pasażerskich przewozów kolejowych jest rzeczą naturalną. W
Ceny biletów kolejowych mają charakter urzędowy - od roku 1995, tj. po wejściu w życie ustawy o PKP, kolej uzyskiwała według cen urzędowych ok. 90&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów pasażerskich i ok. 40&lt;symbol desc="per cent"&gt; przychodów z przewozów towarowych. Po drugie, istotnym elementem wyniku finansowego PKP są różnego rodzaju dotacje, jakie uzyskuje to przedsiębiorstwo ze strony Skarbu Państwa, a także dotacje z programów pomocowych. Mówiąc zatem o zysku (stracie) netto, rozumiemy tu różnicę między przychodami bez dotacji a kosztami własnymi, powiększoną o dotacje i pomniejszoną o podatkowe obciążenia wyniku finansowego.<br>We wszystkich rozwiniętych krajach europejskich dotacja państwa do pasażerskich przewozów kolejowych jest rzeczą naturalną. W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego