Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
samotożsamości' jest jednowartościowa
- prawdą jest wyłącznie jednoczesna negacja i afirmacja. Sama
negacja i sama afirmacja mogą być uznane co najwyżej za prawdy cząstkowe,
o ile nie są traktowane z punktu widzenia logiki klasycznej jako wzajemnie
wykluczające się przeciwieństwa.
Heidegger także zachowuje znaczenie prawdy jako adequatio, z tym że
mówi o zgodności z istotą bycia, a nie o zgodności z rzeczami. Pytanie
o istotę prawdy powinno być pytaniem o prawdę istoty bycia. "Prawda nie
jest znamieniem stosownego sądu, który zostaje wypowiedziany przez ludzki
subjekt o jakimś przedmiocie i potem gdzieś tam obowiązuje, nie wiadomo,
w jakim zakresie, lecz prawda jest odkryciem bytu
samotożsamości' jest jednowartościowa <br>- prawdą jest wyłącznie jednoczesna negacja i afirmacja. Sama <br>negacja i sama afirmacja mogą być uznane co najwyżej za prawdy cząstkowe, <br>o ile nie są traktowane z punktu widzenia logiki klasycznej jako wzajemnie <br>wykluczające się przeciwieństwa. <br>Heidegger także zachowuje znaczenie prawdy jako adequatio, z tym że <br>mówi o zgodności z istotą bycia, a nie o zgodności z rzeczami. Pytanie <br>o istotę prawdy powinno być pytaniem o prawdę istoty bycia. &lt;q&gt;"Prawda nie <br>jest znamieniem stosownego sądu, który zostaje wypowiedziany przez ludzki <br>subjekt o jakimś przedmiocie i potem gdzieś tam obowiązuje, nie wiadomo, <br>w jakim zakresie, lecz prawda jest odkryciem bytu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego