Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
stolicy teatralnej, szekspirowska tradycja nieco ów gorset rozluźniała. Na przykładzie tych teatrów najwybitniejszych widać było dobrze fatalne efekty ograniczeń, narzucanych przez reguły, nawyki i konwenanse; to z myślą o nich czyniono plany reformy.
W Paryżu sceny subwencjonowane przez państwo - Opera i Comédie Française, a od 1815 roku także Odéon, zapewniały żywot repertuarowi klasycznemu (to on był subwencjonowany); zaś do gustów szerokiej publiczności dopasowywały swój repertuar liczne już w końcu XVIII wieku teatry bulwarowe. Ich rozwój powstrzymał dekret Napoleona z 1807 roku, ograniczający liczbę teatrów w Paryżu do dziewięciu; piętnaście sal teatralnych zostało zamkniętych. Po upadku Cesarza restytuowano je, pojawiły się kolejne
stolicy teatralnej, szekspirowska tradycja nieco ów gorset rozluźniała. Na przykładzie tych teatrów najwybitniejszych widać było dobrze fatalne efekty ograniczeń, narzucanych przez reguły, nawyki i konwenanse; to z myślą o nich czyniono plany reformy.<br>W Paryżu sceny subwencjonowane przez państwo - Opera i Comédie Française, a od 1815 roku także Odéon, zapewniały żywot repertuarowi klasycznemu (to on był subwencjonowany); zaś do gustów szerokiej publiczności dopasowywały swój repertuar liczne już w końcu XVIII wieku teatry bulwarowe. Ich rozwój powstrzymał dekret Napoleona z 1807 roku, ograniczający liczbę teatrów w Paryżu do dziewięciu; piętnaście sal teatralnych zostało zamkniętych. Po upadku Cesarza restytuowano je, pojawiły się kolejne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego