Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura Ludowa
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1957
i istotę stroju ludowego w ogóle, a łużyckiego w szczególności od jego narodzin w XVII w. do dnia dzisiejszego stwierdzając, że strój męski zaginął prawie zupełnie i tylko mała część ludności nosi stroje ludowe (głównie kobiety) przy czym granica zasięgu stroju nie pokrywa się z granicą językową.
Drugi opisuje szczegółowiej żywotne grupy łużyckie różniące się strojem. Dwie jego odmiany noszone są w Łużycach górnych (południowych): bogaciej i kolorowiej ubierają się katoliczki 100 wiosek okręgu Kamieńca surowiej zaś i skromniej ewangeliczki w 25 wsiach koło Wojerecy. Na wymarciu jest ubogi strój Łużyczanek "pogańskich" w 7 wydmowo-bagiennych wsiach koło Białej Wody. Góruje
i istotę stroju ludowego w ogóle, a łużyckiego w szczególności od jego narodzin w XVII w. do dnia dzisiejszego stwierdzając, że strój męski zaginął prawie zupełnie i tylko mała część ludności nosi stroje ludowe (głównie kobiety) przy czym granica zasięgu stroju nie pokrywa się z granicą językową.<br>Drugi opisuje szczegółowiej żywotne grupy łużyckie różniące się strojem. Dwie jego odmiany noszone są w Łużycach górnych (południowych): bogaciej i kolorowiej ubierają się katoliczki 100 wiosek okręgu Kamieńca surowiej zaś i skromniej ewangeliczki w 25 wsiach koło Wojerecy. Na wymarciu jest ubogi strój Łużyczanek "pogańskich" w 7 wydmowo-bagiennych wsiach koło Białej Wody. Góruje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego