Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
A), BH-33L i B-534. Myśliwce Avia B-534, wraz z wersją BK-534 wyposażoną w działko, wyprodukowano w ilości przekraczającej 550 maszyn. Również samoloty akrobatyczne czechosłowackich "królów powietrza" z serii Avia BA-122 należały do najlepszych na świacie. . W 1938 r. pojawił się bombowiec o konstrukcji całkowicie metalowej Avia B-158 i dolnopłatowy myśliwiec B-35, lecz na skutek wkroczenia Niemców żaden z tych samolotów nie wyszedł poza stadium prototypu.
Silniki do samolotów dostarczały w tym czasie wojaku fabryki CKD Praga, Avia i Walter w Jinoncach koło Pragi. Dobrze się rozwijała również produkcja aparatury lotniczej i spadochronów. .
Mankamentem ówczesnego
A), BH-33L i B-534. Myśliwce Avia B-534, wraz z wersją BK-534 wyposażoną w działko, wyprodukowano w ilości przekraczającej 550 maszyn. Również samoloty akrobatyczne czechosłowackich "królów powietrza" z serii Avia BA-122 należały do najlepszych na świacie. &lt;page nr=177&gt;. W 1938 r. pojawił się bombowiec o konstrukcji całkowicie metalowej Avia B-158 i dolnopłatowy myśliwiec B-35, lecz na skutek wkroczenia Niemców żaden z tych samolotów nie wyszedł poza stadium prototypu.<br> Silniki do samolotów dostarczały w tym czasie wojaku fabryki CKD Praga, Avia i Walter w Jinoncach koło Pragi. Dobrze się rozwijała również produkcja aparatury lotniczej i spadochronów. &lt;page nr=178&gt;.<br> Mankamentem ówczesnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego