Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dekoracje, nieważne okaże się to, ile pieniędzy wydano na maszynerię i kostiumy. Więc "dramat" właśnie powinien królować w teatrze; jak tego dokonać, jakim sposobem słowo ma zdominować teatralne efekciarstwo - o tym milczał. O przyczyny narastającego rozdźwięku Chasles oskarżał i teatr i autorów. Twierdził, iż w czasach świetnych dramaturgów, Szekspira i Calderona, chodzono do teatru, by widzieć w nim człowieka; w epoce dekadencji sceny - poświęcono głębię dla rekwizytów i efektów; sztuka ginie.
Dziś dramaty Aleksandra Dumas są niemal zapomniane. Krytycy tamtej epoki inny ustanawiali porządek, zawsze wymieniali je obok dzieł Wiktora Hugo jako sztuki dla teatru romantycznego najbardziej reprezentatywne. Dwa uzupełniające się
dekoracje, nieważne okaże się to, ile pieniędzy wydano na maszynerię i kostiumy. Więc "dramat" właśnie powinien królować w teatrze; jak tego dokonać, jakim sposobem słowo ma zdominować teatralne efekciarstwo - o tym milczał. O przyczyny narastającego rozdźwięku Chasles oskarżał i teatr i autorów. Twierdził, iż w czasach świetnych dramaturgów, Szekspira i Calderona, chodzono do teatru, by widzieć w nim człowieka; w epoce dekadencji sceny - poświęcono głębię dla rekwizytów i efektów; sztuka ginie.<br>Dziś dramaty Aleksandra Dumas są niemal zapomniane. Krytycy tamtej epoki inny ustanawiali porządek, zawsze wymieniali je obok dzieł Wiktora Hugo jako sztuki dla teatru romantycznego najbardziej reprezentatywne. Dwa uzupełniające się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego