Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
obrazy, ale też zmuszany jest przez to wpatrywanie się do poddania się hipnotycznemu wręcz oddziaływaniu obrazów (np. płynących wód, ognia, chmur), wzmocnionemu dodatkowo przez dobór muzyki.
Dość jednak przewrotnie ta statyczność, powolność i bierność oznaczają czas dany. Dany na namysł: bohaterom i widzom. Bohaterowie Herzoga go nie wykorzystują, widz - musi. Co więcej, ów czas musi mu być dany, gdyż inaczej filmowi mogłaby grozić komunikacyjna próżnia. Wbrew pozorom te zewnętrznie statyczne obrazy są bowiem mocno obciążone ładunkiem dramaturgicznym z jednej strony, a znaczeniami - z drugiej. Znaczeniami, których należy dopiero poszukać w tekście całego filmu, a często także poza nim. Dlatego też odczytanie choćby
obrazy, ale też zmuszany jest przez to wpatrywanie się do poddania się hipnotycznemu wręcz oddziaływaniu obrazów (np. płynących wód, ognia, chmur), wzmocnionemu dodatkowo przez dobór muzyki.<br>Dość jednak przewrotnie ta statyczność, powolność i bierność oznaczają czas dany. Dany na namysł: bohaterom i widzom. Bohaterowie Herzoga go nie wykorzystują, widz - musi. Co więcej, ów czas musi mu być dany, gdyż inaczej filmowi mogłaby grozić komunikacyjna próżnia. Wbrew pozorom te zewnętrznie statyczne obrazy są bowiem mocno obciążone ładunkiem dramaturgicznym z jednej strony, a znaczeniami - z drugiej. Znaczeniami, których należy dopiero poszukać w tekście całego filmu, a często także poza nim. Dlatego też odczytanie choćby
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego