Typ tekstu: Książka
Autor: Głowiński Michał
Tytuł: Ekspresja i empatia
Rok: 1997
charakterze krytyki młodopolskiej - i przesądziły także o postaci, jaką przybrał w jej obrębie estetyzm. Trzeba bowiem przypominać nieustannie, że nie równał się on fascynacji pięknym przedmiotem, w jakimś bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo
charakterze krytyki młodopolskiej - i przesądziły także o postaci, jaką przybrał w jej <page nr=142> obrębie estetyzm. Trzeba bowiem przypominać nieustannie, że nie równał się on fascynacji pięknym przedmiotem, w jakimś bowiem sensie artefakt traktowano jako epifenomen, ważne było to, że u genezy dzieła znajdował się twórczy podmiot na swój sposób przeżywający świat. Estetyzm młodopolski był - i to nie tylko w wersji Przybyszewskiego, który w tej dziedzinie odznaczał się konsekwencją i radykalizmem - estetyzmem ekspresji. Estetyzm w tej postaci nie musi zakładać izolowania artysty od kontekstu społecznego i historycznego, przeżywający i dający wyraz swym przeżyciom artysta w pewnym sensie nie był od niego zależny, bo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego