Typ tekstu: Książka
Autor: Iredyński Ireneusz
Tytuł: Dzień oszusta. Człowiek epoki
Rok wydania: 1995
Rok powstania: 1962
i kłów) mają charakter tymczasowy, wampir vel wampyr w trzydzieści pacierzy po dokonaniu swego dzieła przybiera postać ludzką, myląc w ten sposób wszelkie podejrzenia. Akademik Czun-Fen z Instytutu Mediewistyki w Pekinie twierdzi, że wampir zalęgający się wśród ludzi jest wytworem rewolucyjnych dążeń ludowych w szczytowym nasileniu ucisku feudalnego, Czun-Fen dokumentuje swą tezę fragmentami starych kronik, z których można się dowiedzieć, że ofiarami wampyra padali przede wszystkim możni; teza pekińskiego akademika nie znalazła uznania w oczach polskiego etnografa posługującego się metodą strukturalistyczną: Michał Wyszomirski twierdzi, że wampir zalęgający się wśród ludzi jest personifikacją tęsknoty za epoką surowego, tęsknotą łatwo wytłumaczalną
i kłów) mają charakter tymczasowy, wampir vel wampyr w trzydzieści pacierzy po dokonaniu swego dzieła przybiera postać ludzką, myląc w ten sposób wszelkie podejrzenia. Akademik Czun-Fen z Instytutu Mediewistyki w Pekinie twierdzi, że wampir zalęgający się wśród ludzi jest wytworem rewolucyjnych dążeń ludowych w szczytowym nasileniu ucisku feudalnego, Czun-Fen dokumentuje swą tezę fragmentami starych kronik, z których można się dowiedzieć, że ofiarami wampyra padali przede wszystkim możni; teza pekińskiego akademika nie znalazła uznania w oczach polskiego etnografa posługującego się metodą strukturalistyczną: Michał Wyszomirski twierdzi, że wampir zalęgający się wśród ludzi jest personifikacją tęsknoty za epoką surowego, tęsknotą łatwo wytłumaczalną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego