Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
praktycznie nie znany (poza jedną wizytą Piny Bausch przed laty we Wrocławiu). W "Bonjour Madame..." Alaina Platela sekwencje baletowe i, by tak rzec, gimnastyczne wypływają wprost ze zwykłych czynności życiowych i w nie wracają; ruch wzbudza się i zamiera w pozornie nieskoordynowany sposób. Krzyżują się gatunki: wzniosła aria z "Xerxesa" Haendla służy jako podkład rytmicznych ćwiczeń, ktoś tańczy na pointach, ale w grubych butach. Ktoś wygłasza pełne frazesów przemówienie, ktoś parodiuje gwiazdy MTV i przeboje rozpoznawane natychmiast przez młodszą część widowni. Chłopak i dziewczyna balansują w ryzykownych pozach nad brzegiem basenu tak, żeby do niego nie wpaść. Mały chłopak umiera, starszy
praktycznie nie znany (poza jedną wizytą Piny Bausch przed laty we Wrocławiu). W "Bonjour Madame..." Alaina Platela sekwencje baletowe i, by tak rzec, gimnastyczne wypływają wprost ze zwykłych czynności życiowych i w nie wracają; ruch wzbudza się i zamiera w pozornie nieskoordynowany sposób. Krzyżują się gatunki: wzniosła aria z "Xerxesa" Haendla służy jako podkład rytmicznych ćwiczeń, ktoś tańczy na pointach, ale w grubych butach. Ktoś wygłasza pełne frazesów przemówienie, ktoś parodiuje gwiazdy MTV i przeboje rozpoznawane natychmiast przez młodszą część widowni. Chłopak i dziewczyna balansują w ryzykownych pozach nad brzegiem basenu tak, żeby do niego nie wpaść. Mały chłopak umiera, starszy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego