Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
Europie
W Niemczech zarejestrowanych jest około jedenastu tysięcy prywatnych samolotów. W Polsce lata niewiele ponad dwieście prywatnych maszyn, większość już dość starych. - Polski rynek lotniczy rośnie jednak w tempie ok. 40 proc. rocznie - szacuje Błażej Krupa, prezes Elf Polska. - Czas prosperity prywatnego lotnictwa w Polsce nadejdzie już niebawem - prognozuje Jacek Kita, prezes zarządu firmy Aerogryf ze Szczecina. Pierwszym polskim prywatnym samolotem była Wilga 104, zakupiona w 1985 r. przez Ryszarda Jańczyka. Do dziś stacjonuje ona na lotnisku w Modlinie, a jej właściciel prowadzi stację obsługi samolotów Air Service. Warunki do rozwoju prywatnego biznesu lotniczego w Polsce pojawiły się dopiero w 1990
Europie <br>W Niemczech zarejestrowanych jest około jedenastu tysięcy prywatnych samolotów. W Polsce lata niewiele ponad dwieście prywatnych maszyn, większość już dość starych. - Polski rynek lotniczy rośnie jednak w tempie ok. 40 proc. rocznie - szacuje Błażej Krupa, prezes Elf Polska. - Czas prosperity prywatnego lotnictwa w Polsce nadejdzie już niebawem - prognozuje Jacek Kita, prezes zarządu firmy Aerogryf ze Szczecina. Pierwszym polskim prywatnym samolotem była Wilga 104, zakupiona w 1985 r. przez Ryszarda Jańczyka. Do dziś stacjonuje ona na lotnisku w Modlinie, a jej właściciel prowadzi stację obsługi samolotów Air Service. Warunki do rozwoju prywatnego biznesu lotniczego w Polsce pojawiły się dopiero w 1990
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego