Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
ma niemałą siłę wizualnej sugestii - subiektywna kamera pokazuje Mękę Pańską "od środka", oczami Chrystusa albo z ptasiej perspektywy podkreślającej epokowość wydarzenia. Obrazy Kalwarii urzekają pięknem, przypominając, zgodnie z zamiarem Gibsona, biblijne płótna Caravaggia. Odtwarzający postać Chrystusa James Caviezel stoi na wysokości zadania, chociaż największe wrażenie robi Maia Morgenstern w roli Matki Boskiej. Reżyser specjalnie zrezygnował z wielkich gwiazd, aby skupić uwagę widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.

Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich
ma niemałą siłę wizualnej sugestii - subiektywna kamera pokazuje Mękę Pańską "od środka", oczami Chrystusa albo z ptasiej perspektywy podkreślającej epokowość wydarzenia. Obrazy Kalwarii urzekają pięknem, przypominając, zgodnie z zamiarem Gibsona, biblijne płótna Caravaggia. Odtwarzający postać Chrystusa James Caviezel stoi na wysokości zadania, chociaż największe wrażenie robi Maia Morgenstern w roli Matki Boskiej. Reżyser specjalnie zrezygnował z wielkich gwiazd, aby skupić uwagę widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.<br><br>Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego