Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
przykład humanizm rzymski i jego
pochodne zakładają, że istota człowieka jest zrozumiała sama przez się,
a wartość człowieka polega na tym, że jest on podmiotem, który obiektywizuje

rzeczywistość. Jednak według Heideggera wizja człowieka jako animal
rationale, a więc 'osoby', czyli "istoty cielesno-duszno-duchowej" nie oddaje
prawdy o istocie człowieczeństwa. Metafizyka związana z logiką formalną
traktuje człowieka jako jeden z wielu bytów w sensie animalitas, a nie jako
humanitas i dlatego należy odkryć prawdziwą istotę człowieczeństwa,
przywracając człowiekowi "domostwo dla zamieszkiwania w prawdzie
bycia".
Według Heideggera prawdziwa wartość człowieka polega na tym, że
tylko człowiek "stoi w prześwicie 'bycia' " i dlatego
przykład humanizm rzymski i jego <br>pochodne zakładają, że istota człowieka jest zrozumiała sama przez się, <br>a wartość człowieka polega na tym, że jest on podmiotem, który obiektywizuje <br>&lt;page nr=300&gt;<br>rzeczywistość. Jednak według Heideggera wizja człowieka jako animal <br>rationale, a więc 'osoby', czyli "istoty cielesno-duszno-duchowej" nie oddaje <br>prawdy o istocie człowieczeństwa. Metafizyka związana z logiką formalną <br>traktuje człowieka jako jeden z wielu bytów w sensie animalitas, a nie jako <br>humanitas i dlatego należy odkryć prawdziwą istotę człowieczeństwa, <br>przywracając człowiekowi "domostwo dla zamieszkiwania w prawdzie <br>bycia". <br>Według Heideggera prawdziwa wartość człowieka polega na tym, że <br>tylko człowiek "stoi w prześwicie 'bycia' " i dlatego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego