Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
według z góry określonych etapów, kroków, czy faz, które charakteryzuje to, iż stanowią pewną zamkniętą całość wyodrębniającą się na tle całego procesu badawczego. Ujęcie procesu badawczego jako łańcucha następujących po sobie etapów ma też walory dydaktyczne, gdyż pokazuje Czytelnikowi, jakie czynności badawcze musi wykonać w trakcie rozwiązywania określonego problemu naukowego.

Na wstępie zapoznajmy się - tytułem przykładu - ze schematami spotykanymi w literaturze metodologicznej. Jednym z bardziej reprezentatywnych jest schemat zaproponowany przez Bunge'a (1959; cyt. za: Rudniański, 1975, s. 20-21; 1976). Wyróżnia się w nim 5 etapów, a na każdym z nich od 2 do 4 podetapów:

Etap 1. Ujęcie problemu

1. Dokonanie
według z góry określonych etapów, kroków, czy faz, które charakteryzuje to, iż stanowią pewną zamkniętą całość wyodrębniającą się na tle całego procesu badawczego. Ujęcie procesu badawczego jako łańcucha następujących po sobie etapów ma też walory dydaktyczne, gdyż pokazuje Czytelnikowi, jakie czynności badawcze musi wykonać w trakcie rozwiązywania określonego problemu naukowego.<br><br>Na wstępie zapoznajmy się - tytułem przykładu - ze schematami spotykanymi w literaturze metodologicznej. Jednym z bardziej reprezentatywnych jest schemat zaproponowany przez Bunge'a (1959; cyt. za: Rudniański, 1975, s. 20-21; 1976). Wyróżnia się w nim 5 etapów, a na każdym z nich od 2 do 4 podetapów:<br><br>&lt;tit&gt;Etap 1. Ujęcie problemu&lt;/&gt;<br><br> 1. Dokonanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego