Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
jest ze złamanym rytmem; chaotycznym, asemantycznym dźwiękiem oraz urywanym, bezcelowym gestem. To wszystko zaś wpisane w panujący nad całym światem Umarłej klasy tępy rytm śmierci, stukot kołyski-trumny.
W przedstawieniu Kantora najważniejszy był więc rytm jako powtarzalność uporczywa, dotkliwa, zamykająca. Pamięć wiecznie trwająca, ale martwa. Nie przemieniająca niczego w człowieku. Nieżywa. Jak noszone na plecach aktorów-starych ludzi lalki-umarłe manekiny, symbole ich dzieciństwa i nieżywej - jak balast - przeszłości. Jest duszno w tej klasie i nie sposób się z niej wydostać. Włada nią zniszczenie. Melodia cudownego walca staje się melodią uporczywą jak umarłe wspomnienie, od którego nie można się uwolnić.
W
jest ze złamanym rytmem; chaotycznym, asemantycznym dźwiękiem oraz urywanym, bezcelowym gestem. To wszystko zaś wpisane w panujący nad całym światem Umarłej klasy tępy rytm śmierci, stukot kołyski-trumny.<br>W przedstawieniu Kantora najważniejszy był więc rytm jako powtarzalność uporczywa, dotkliwa, zamykająca. Pamięć wiecznie trwająca, ale martwa. Nie przemieniająca niczego w człowieku. Nieżywa. Jak noszone na plecach aktorów-starych ludzi lalki-umarłe manekiny, symbole ich dzieciństwa i nieżywej - jak balast - przeszłości. Jest duszno w tej klasie i nie sposób się z niej wydostać. Włada nią zniszczenie. Melodia cudownego walca staje się melodią uporczywą jak umarłe wspomnienie, od którego nie można się uwolnić.<br>W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego