Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
lepkością. W tablicy7 podano zakresy lepkości tych olejów. Zwróćmy przy okazji uwagę na fakt zalecania stosowania w zimie olejów o mniejszej lepkości niż olejów letnich. Wynika to oczywiście z omówionej zależności lepkości od temperatury.
Norma SAE J-300 z roku 1989 przewiduje dwie dodatkowe klasy lepkości olejów silnikowych: zimowy SAE OW o maksymalnej lepkości dynamicznej w temperaturze -3˙0C równej 3250 mPaˇs oraz letni SAE 60 o lepkości kinematycznej (mm2/s) minimumˇ21,9 oraz maximumˇ26,1 - w temperaturze 10˙0C.
Oprócz wymienionych olejów sezonowych w coraz szerszym użyciu są tak zwane oleje wielosezonowe, a więc oleje do stosowania
lepkością. W tablicy7 podano zakresy lepkości tych olejów. Zwróćmy przy okazji uwagę na fakt zalecania stosowania w zimie olejów o mniejszej lepkości niż olejów letnich. Wynika to oczywiście z omówionej zależności lepkości od temperatury.<br>Norma SAE J-300 z roku 1989 przewiduje dwie dodatkowe klasy lepkości olejów silnikowych: zimowy SAE OW o maksymalnej lepkości dynamicznej w temperaturze -3˙0C równej 3250 mPaˇs oraz letni SAE 60 o lepkości kinematycznej (mm2/s) minimumˇ21,9 oraz maximumˇ26,1 - w temperaturze 10˙0C.<br>Oprócz wymienionych olejów sezonowych w coraz szerszym użyciu są tak zwane oleje wielosezonowe, a więc oleje do stosowania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego