Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
gdy w "Pulsie" chodziło raczej o odpowiedź na pytanie o rzeczywiste powody zaangażowania się we współtworzenie systemu. Powstawały więc wypowiedzi z natury rzeczy istniejące obok siebie i nie wchodzące we wzajemny dialog.
Porównując sformułowania artykułów wstępnych w pierwszych numerach obu pism, można spróbować ostrożnie określić podstawową różnicę dzielącą "Zapis" od "Pulsu". Jeżeli "Zapis" powstawał w opozycji do istniejącej sytuacji, "Puls" dążył, przynajmniej w założeniu, do uwolnienia się od uwikłań w system, miał ambicje - nie zrealizowane, to prawda, ale dostrzegalne choćby w programowych nawiązaniach do twórczości Miłosza i Gombrowicza, uciekaniu się do prowokacji i groteski, w prezentacji twórczości amerykańskiej beat generation, czy
gdy w "Pulsie" chodziło raczej o odpowiedź na pytanie o rzeczywiste powody zaangażowania się we współtworzenie systemu. Powstawały więc wypowiedzi z natury rzeczy istniejące obok siebie i nie wchodzące we wzajemny dialog.<br> Porównując sformułowania artykułów wstępnych w pierwszych numerach obu pism, można spróbować ostrożnie określić podstawową różnicę dzielącą "Zapis" od "Pulsu". Jeżeli "Zapis" powstawał w opozycji do istniejącej sytuacji, "Puls" dążył, przynajmniej w założeniu, do uwolnienia się od uwikłań w system, miał ambicje - nie zrealizowane, to prawda, ale dostrzegalne choćby w programowych nawiązaniach do twórczości Miłosza i Gombrowicza, uciekaniu się do prowokacji i groteski, w prezentacji twórczości amerykańskiej beat generation, czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego