Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II
red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami
dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej
pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również
misjonarza, badacza dziejów staropolskiej pieśni kościelnej (m.in. kancjonałów
staniąteckich) i redaktora Śpiewnika Kościelnego ks. J. Siedleckiego. Wykorzystuje
aż piętnaście motywów, zaznaczonych i ponumerowanych w partyturze, z odpowiednimi
odnośnikami tekstowymi pieśni (kompozytor zaznacza w partyturze wprowadzenie
motywu jedynie po raz pierwszy). Z przekazu krakowskiego pochodzi osiem motywów,
z gnieźnieńskiego ­ siedem. Zestawiamy je (według zapisu partyturowego), uwzględniając
częściowo ich kontekst wielogłosowy (prz. 15).
Oto
motivis antiquissimi cantus "Bogu- Rodzica" (II <br>red. 1938) na 3-głosowy chór męski i organy posługuje się wybranymi motywami <br>dwóch wspomnianych przekazów Bogurodzicy. Motywy te cytuje według wydania tej <br>pieśni, opublikowanego przez swojego brata, ks. Wendelina Świerczka, również <br>misjonarza, badacza dziejów staropolskiej pieśni kościelnej (m.in. kancjonałów <br>staniąteckich) i redaktora Śpiewnika Kościelnego ks. J. Siedleckiego. Wykorzystuje <br>aż piętnaście motywów, zaznaczonych i ponumerowanych w partyturze, z odpowiednimi <br>odnośnikami tekstowymi pieśni (kompozytor zaznacza w partyturze wprowadzenie <br>motywu jedynie po raz pierwszy). Z przekazu krakowskiego pochodzi osiem motywów, <br>z gnieźnieńskiego ­ siedem. Zestawiamy je (według zapisu partyturowego), uwzględniając <br>częściowo ich kontekst wielogłosowy (prz. 15).<br> Oto
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego