Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
czynny głównie w Rzymie. Sam pisze dla siebie i dla swojej trupy sztuki, sam komponuje do nich muzykę i sam je reżyseruje. Pokazane w Londynie "Metamorfozy wędrownego grajka" były jednym z 60 płodów jego wszechstronnej Muzy.
Nie mówiąc o innych, ten utwór nie pozostawia najmniejszej wątpliwości, że Peppino nie jest Szekspirem ani Molierem, ani Goldonim, którzy wszyscy, zwłaszcza dwaj ostatni, czerpali pełną ręką z włoskiej komedii ludowej. Jest twórcą teatru popularnego, jakby się dziś powiedziało, "masowego". Stanowi on zjawisko niezbyt wielkich wymiarów, ale na swój sposób wdzięczne.
Oczywiście przy prawie taśmowej produkcji sztuk i niewielkiej

wrodzonej inwencji de Filippo operuje schematami
czynny głównie w Rzymie. Sam pisze dla siebie i dla swojej trupy sztuki, sam komponuje do nich muzykę i sam je reżyseruje. Pokazane w Londynie "Metamorfozy wędrownego grajka" były jednym z 60 płodów jego wszechstronnej Muzy.<br>Nie mówiąc o innych, ten utwór nie pozostawia najmniejszej wątpliwości, że Peppino nie jest Szekspirem ani Molierem, ani Goldonim, którzy wszyscy, zwłaszcza dwaj ostatni, czerpali pełną ręką z włoskiej komedii ludowej. Jest twórcą teatru popularnego, jakby się dziś powiedziało, "masowego". Stanowi on zjawisko niezbyt wielkich wymiarów, ale na swój sposób wdzięczne.<br>Oczywiście przy prawie taśmowej produkcji sztuk i niewielkiej<br><br>&lt;page nr=59&gt; wrodzonej inwencji de Filippo operuje schematami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego