Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 32
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
kolejowych pozwolił spłacić nie tylko procenty, ale także zaciągniętą pożyczkę.
Chwała i sława hrabiemu Zamoyskiemu, doktorowi Andrzejowi Chramcowi, radnym gminy Zakopanego i ludziom dobrej woli za to, że mimo ustawicznej i nie przebierającej w środkach negatywnej krytyki tzw. przyjaciół Zakopanego, potrafili przeprowadzić z wielkim uporem tę i wiele innych ciekawych, a jakże ważnych nie tylko dla Zakopanego inicjatyw.
Dawniej z Krakowa do Zakopanego jechało się pociągiem ponad 5 godzin. Tak zwana lux torpeda jechała 2 godziny i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.
Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884
kolejowych pozwolił spłacić nie tylko procenty, ale także zaciągniętą pożyczkę.<br>Chwała i sława hrabiemu Zamoyskiemu, doktorowi Andrzejowi Chramcowi, radnym gminy Zakopanego i ludziom dobrej woli za to, że mimo ustawicznej i nie przebierającej w środkach negatywnej krytyki tzw. przyjaciół Zakopanego, potrafili przeprowadzić z wielkim uporem tę i wiele innych ciekawych, a jakże ważnych nie tylko dla Zakopanego inicjatyw.<br>Dawniej z Krakowa do Zakopanego jechało się pociągiem ponad 5 godzin. Tak zwana &lt;orig&gt;lux torpeda&lt;/&gt; jechała 2 godziny i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.<br>Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego