Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego obiektu (przedmiotu, systemu) zarządzanego. Trudno przyjąć, że samoistnym obiektem praktycznych działań zarządczych mógłby być abstrakt, którym są kategorie jakości.
Dlatego w definiowaniu, a następnie posługiwaniu się pojęciem "zarządzanie jakością", należy identyfikować przedmiot, któremu ta jakość przysługuje. Ogólną i uniwersalną formułę takiego przedmiotu reprezentuje kategoria "systemu zarządzanego". Stąd pojmowanie zarządzania jakością jest następujące:
Określenie 3.1. Zarządzaniem jakością nazywa się wykonywanie funkcji zarządzania w stosunku do
być trudności z określeniem, ani ze zrozumieniem istoty zarządzania jakością. Pojęcie "zarządzania jakością" powstaje w wyniku integratywnego zestawienia kategorii zarządzania z kategoriami jakości. Sedno tego zestawienia tkwi w odniesieniu zarządzania do jakości, która uzyskuje status specyficznego obiektu (przedmiotu, systemu) zarządzanego. Trudno przyjąć, że samoistnym obiektem praktycznych działań zarządczych mógłby być abstrakt, którym są kategorie jakości.<br>Dlatego w definiowaniu, a następnie posługiwaniu się pojęciem "zarządzanie jakością", należy identyfikować przedmiot, któremu ta jakość przysługuje. Ogólną i uniwersalną formułę takiego przedmiotu reprezentuje kategoria "systemu zarządzanego". Stąd pojmowanie zarządzania jakością jest następujące:<br>Określenie 3.1. Zarządzaniem jakością nazywa się wykonywanie funkcji zarządzania w stosunku do
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego