Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2930
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
role zdawało się potwierdzać jego ambicje zostania prawdziwym aktorem. Kiedy w 1987 roku zagrał Ryśka w ekranizacji prozy Marka Hłaski "Sonata Marymoncka", ostatecznie zerwał rodzinne więzy. Udowodnił zarówno krytykom, jak i widzom, że jest bardzo dobrym aktorem. Późniejszy udział w "Krótkim filmie o miłości" Krzysztofa Kieślowskiego był tylko potwierdzeniem jego aktorskiego kunsztu i talentu.
Jednak po "Krótkim filmie..." nastąpił zaskakujący spadek formy, być może spowodowany zmianą ustroju w naszym kraju. Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. Lubaszenko z aktora grającego w kinie ambitnym
role zdawało się potwierdzać jego ambicje zostania prawdziwym aktorem. Kiedy w 1987 roku zagrał Ryśka w ekranizacji prozy &lt;name type="person"&gt;Marka Hłaski&lt;/&gt; &lt;name type="tit"&gt;"Sonata Marymoncka"&lt;/&gt;, ostatecznie zerwał rodzinne więzy. Udowodnił zarówno krytykom, jak i widzom, że jest bardzo dobrym aktorem. Późniejszy udział w &lt;name type="tit"&gt;"Krótkim filmie o miłości"&lt;/&gt; Krzysztofa Kieślowskiego był tylko potwierdzeniem jego aktorskiego kunsztu i talentu.<br>Jednak po &lt;name type="tit"&gt;"Krótkim filmie...&lt;/&gt;" nastąpił zaskakujący spadek formy, być może spowodowany zmianą ustroju w naszym kraju. Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. &lt;name type="person"&gt;Lubaszenko&lt;/&gt; z aktora grającego w kinie ambitnym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego