Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem tworzenia różnego rodzaju joint ventures i aliansów strategicznych.
Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.
Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze do wymogów rynków lokalnych. Takie formy rozwoju są jednak narażone
czasu firmy angielskie pozostawały w tyle za przedsiębiorstwami kontynentalnymi pod względem tworzenia różnego rodzaju joint ventures i aliansów strategicznych.<br>Przykładem takiego aliansu może być stworzenie w 1989r. European Retail Alliance przez Argyll oraz holenderską firmę Ahold i francuską grupę Casino. Detalista brytyjski wydatkował na to przedsięwzięcie sumę 70mln funtów. Ten alians strategiczny uzyskał udział w rynku Unii Europejskiej w wysokości 8%.<br>Tworzenie joint ventures i aliansów strategicznych w handlu, jako sposób rozwoju firm, ma tę istotną zaletę, że w warunkach zróżnicowanych jeszcze przepisów prawnych i podatkowych można prowadzić właściwe działania dostosowawcze do wymogów rynków lokalnych. Takie formy rozwoju są jednak narażone
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego