Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
W dłuższym okresie jest to możliwe do osiągnięcia, lecz w krótszym dość trudne. Możliwą do przyjęcia strategią jest wtedy stworzenie aliansu strategicznego z przedsiębiorstwem, które może zneutralizować słabości danej firmy i dysponuje takimi zasobami, jakich dana firma ma za mało. Efektem mogą być dwa rodzaje aliansów strategicznych, a mianowicie tzw. alianse typu X, czyli o charakterze komplementarnym oraz typu Y, mające charakter wzmacniania zasobów.
Korzyści wynikające ze strategii aliansów strategicznych, wzmacniających pozycje konkurencyjną przedsiębiorstw na rynku, są następujące:
- możliwość zneutralizowania konkurencji, jeśli partnerem w takim aliansie jest firma konkurencyjna,
- wykorzystanie efektu synergii,
- możliwość wspólnego opanowania nowych rynków,
- zwiększanie zasobów informacji,
- zyskanie
W dłuższym okresie jest to możliwe do osiągnięcia, lecz w krótszym dość trudne. Możliwą do przyjęcia strategią jest wtedy stworzenie aliansu strategicznego z przedsiębiorstwem, które może zneutralizować słabości danej firmy i dysponuje takimi zasobami, jakich dana firma ma za mało. Efektem mogą być dwa rodzaje aliansów strategicznych, a mianowicie tzw. alianse typu X, czyli o charakterze komplementarnym oraz typu Y, mające charakter wzmacniania zasobów.<br>Korzyści wynikające ze strategii aliansów strategicznych, wzmacniających pozycje konkurencyjną przedsiębiorstw na rynku, są następujące:<br>- możliwość zneutralizowania konkurencji, jeśli partnerem w takim aliansie jest firma konkurencyjna,<br>- wykorzystanie efektu synergii,<br>- możliwość wspólnego opanowania nowych rynków,<br>- zwiększanie zasobów informacji,<br>- zyskanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego