Typ tekstu: Książka
Autor: Kieniewicz Stefan
Tytuł: Historia Polski 1795-1918
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1968
i (wliczając nocleg na granicy) pokonywały trasę Warszawa-Kraków w ciągu 26 godzin.
W tym samym 1848 r. zawiązała się w Warszawie Spółka Żeglugi Parowej, która uzyskała przywilej rządowy na spław parowy towarów i pasażerów Wisłą i jej dopływami.
Na czele spółki stał Andrzej Zamoyski, uczestniczyli zaś w niej przedstawiciele arystokracji i wielkiej burżuazji. Obserwowana już dawniej współpraca rodów magnackich z dorobkiewiczami niemieckiego i żydowskiego pochodzenia przybrała szerszy zasięg. Kapitał wielkoziemiański łączył się z bankierskim i handlowym w nowych inicjatywach przemysłowych lub komunikacyjnych, z reguły opierając się na kredycie państwowym. Burżuazyjni wspólnicy wnosili do tych przedsięwzięć wiedzę praktyczną, arystokraci zaś - stosunki
i (wliczając nocleg na granicy) pokonywały trasę Warszawa-Kraków w ciągu 26 godzin.<br>W tym samym 1848 r. zawiązała się w Warszawie Spółka Żeglugi Parowej, która uzyskała przywilej rządowy na spław parowy towarów i pasażerów Wisłą i jej dopływami.<br>Na czele spółki stał Andrzej Zamoyski, uczestniczyli zaś w niej przedstawiciele arystokracji i wielkiej burżuazji. Obserwowana już dawniej współpraca rodów magnackich z dorobkiewiczami niemieckiego i żydowskiego pochodzenia przybrała szerszy zasięg. Kapitał wielkoziemiański łączył się z bankierskim i handlowym w nowych inicjatywach przemysłowych lub komunikacyjnych, z reguły opierając się na kredycie państwowym. Burżuazyjni wspólnicy wnosili do tych przedsięwzięć wiedzę praktyczną, arystokraci zaś - stosunki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego