Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
rządową zamówienie na opracowanie teoretycznych podstaw funkcjonowania szkoły. Natomiast jego wieloletni współpracownik (a także pedagog, nauczyciel) Aebli postanowił przebudować praktykę dydaktyczną, dając jej nowe podstawy psychologiczne (teoretyczne). W tym celu zbudował spójny system działań (a nie mniejszych teorii) dydaktycznych oparty na wynikach badań naukowych przeprowadzonych w pracowni Piageta. Akceptując wyniki badań psychologicznych uzyskane przez Piageta i chcąc nauczać dzieci (a więc chcąc działać praktycznie), pedagog powinien postępować tak, aby jego działania dydaktyczne były niesprzeczne z dyrektywami wyprowadzonymi przez Aebliego z teorii Piageta. Przytoczony tu przykład jest przykładem pozytywnego, w interesie podmiotu (tu: dziecka), stosowania wiedzy psychologicznej w konkretnej sferze praktyki społecznej.

Obok
rządową zamówienie na opracowanie teoretycznych podstaw funkcjonowania szkoły. Natomiast jego wieloletni współpracownik (a także pedagog, nauczyciel) Aebli postanowił przebudować praktykę dydaktyczną, dając jej nowe podstawy psychologiczne (teoretyczne). W tym celu zbudował spójny system działań (a nie mniejszych teorii) dydaktycznych oparty na wynikach badań naukowych przeprowadzonych w pracowni Piageta. Akceptując wyniki badań psychologicznych uzyskane przez Piageta i chcąc nauczać dzieci (a więc chcąc działać praktycznie), pedagog powinien postępować tak, aby jego działania dydaktyczne były niesprzeczne z dyrektywami wyprowadzonymi przez Aebliego z teorii Piageta. Przytoczony tu przykład jest przykładem pozytywnego, w interesie podmiotu (tu: dziecka), stosowania wiedzy psychologicznej w konkretnej sferze praktyki społecznej.<br><br>Obok
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego