Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
smutkiem, bo wiem, że są one często "wybrykami" miłych, wrażliwych i dobrze ocenianych dzieci. Niezgrabne sformułowania przepisane z uczniowskich kajetów dowodzą nie czego innego, jak tylko - że pamięć coś tam zatrzymuje, ale wyobraźnia (a za nią język) pozostaje nie wypełniona i dlatego nie dostrzega związków, nie potrafi porządkować, posługuje się banalnym wzorem, kalkuje. Tu ma swe źródło np. szereg kłopotów z pisaniem i formułowaniem opinii. Jest dla mnie nie do pojęcia, jak w polskiej szkole, w której zasadniczym egzaminem pozostaje nadal egzamin pisemny (uczeń musi samodzielnie napisać kilkustronicowe wypracowanie na dany temat!), można tak dalece zaniedbywać rozwijanie tej umiejętności. Wiedza teoretyczna
smutkiem, bo wiem, że są one często "wybrykami" miłych, wrażliwych i dobrze ocenianych dzieci. Niezgrabne sformułowania przepisane z uczniowskich kajetów dowodzą nie czego innego, jak tylko - że pamięć coś tam zatrzymuje, ale wyobraźnia (a za nią język) pozostaje nie wypełniona i dlatego nie dostrzega związków, nie potrafi porządkować, posługuje się banalnym wzorem, kalkuje. Tu ma swe źródło np. szereg kłopotów z pisaniem i formułowaniem opinii. Jest dla mnie nie do pojęcia, jak w polskiej szkole, w której zasadniczym egzaminem pozostaje nadal egzamin pisemny (uczeń musi samodzielnie napisać kilkustronicowe wypracowanie na dany temat!), można tak dalece zaniedbywać rozwijanie tej umiejętności. Wiedza teoretyczna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego