Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
konstrukcji - Smolik S1. Dzięki temu armia czechosłowacka zaczęła zmniejszać swą zależność od francuskiej techniki lotniczej. Fabryka w swych projektach płatowców starała się preferować konstrukcje metalowe. Oprócz samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów zwiadowczych typu S-6 i S-16. Jednak najbardziej rozpowszechnionym typem tej kategorii był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy z 1938 r. - Letov S-50. Niestety do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię
konstrukcji - Smolik S1. Dzięki temu armia czechosłowacka zaczęła zmniejszać swą zależność od francuskiej techniki lotniczej. Fabryka w swych projektach płatowców starała się preferować konstrukcje metalowe. Oprócz samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów myśliwskich typu S-20 i S-31 dostarczyła wojsku serię bombowców i samolotów zwiadowczych typu S-6 i S-16. Jednak najbardziej rozpowszechnionym typem tej kategorii był znany dwupłatowiec S-328 wyprodukowany w serii liczącej 440 samolotów. Ostatnim typem, który miał zmodernizować czechosłowackie lotnictwo, był dwusilnikowy jednopłatowiec zwiadowczy z 1938 r. - Letov S-50. Niestety do czasu okupowania Czechosłowacji przez armię
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego