Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
oraz zawartych w nich sądów o rzeczywistości oraz określa intencje i motywacje nadawcy. Zależy więc od celu komunikacji.
Wprowadzone przez Austina pojęcie aktu komunikacyjnego zakłada sytuację, w której za pomocą słów mówiący pragnie "coś uczynić lub coś osiągnąć". W każdej wypowiedzi wyodrębnia się część illokucyjną, będącą aktem mowy wyrażaną przez czasownik oraz część związaną z treścią sądu.
Część illokucyjna, wyrażająca intencje mówiącego, dzielona jest na część lokucyjną, oraz perlokucyjną. Część lokucyjna stanowi treść wyrażanego sądu, natomiast część perlokucyjna odnosi się do skutku, jaki wypowiedź w rzeczywistości odnosi u odbiorców. Pojęcie aktu komunikacyjnego nie odnosi się wyłącznie do werbalnych zachowań komunikacyjnych. Opisuje
oraz zawartych w nich sądów o rzeczywistości oraz określa intencje i motywacje nadawcy. Zależy więc od celu komunikacji. <br>Wprowadzone przez Austina pojęcie aktu komunikacyjnego zakłada sytuację, w której za pomocą słów mówiący pragnie "coś uczynić lub coś osiągnąć". W każdej wypowiedzi wyodrębnia się część illokucyjną, będącą aktem mowy wyrażaną przez czasownik oraz część związaną z treścią sądu. <br>Część illokucyjna, wyrażająca intencje mówiącego, dzielona jest na część lokucyjną, oraz perlokucyjną. Część lokucyjna stanowi treść wyrażanego sądu, natomiast część perlokucyjna odnosi się do skutku, jaki wypowiedź w rzeczywistości odnosi u odbiorców. Pojęcie aktu komunikacyjnego nie odnosi się wyłącznie do werbalnych zachowań komunikacyjnych. Opisuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego