Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
przedmiotowych, mimo coraz staranniejszego doboru kadry dla poszczególnych przedmiotów nauczania szkolnego nie osiągamy w nauczaniu i wychowaniu młodzieży spodziewanych rezultatów. W moim przekonaniu i doświadczeniu jedną z istotnych przyczyn braku pełnego sukcesu pedagogicznego stanowi niedocenianie, zarówno przez projektodawców reformy jak i przez znaczną liczbę ich realizatorów, niczym nie zastąpionej funkcji czytelnictwa w procesie edukacji tak jednostki, jak i całego społeczeństwa. Czytelnictwo w szkole określa się oficjalnie jako "czytelnictwo kierowane". Na czym polega owo kierowanie? Na proponowaniu młodzieży szkolnej ustalonego, zatwierdzonego przez władze zestawu lektury? Na egzekwowaniu od uczniów znajomości ustalonych pozycji literatury pięknej? Na zobowiązaniu młodzieży szkół średnich do prenumerowania określonych
przedmiotowych, mimo coraz staranniejszego doboru kadry dla poszczególnych przedmiotów nauczania szkolnego nie osiągamy w nauczaniu i wychowaniu młodzieży spodziewanych rezultatów. <page nr=223> W moim przekonaniu i doświadczeniu jedną z istotnych przyczyn braku pełnego sukcesu pedagogicznego stanowi niedocenianie, zarówno przez projektodawców reformy jak i przez znaczną liczbę ich realizatorów, niczym nie zastąpionej funkcji czytelnictwa w procesie edukacji tak jednostki, jak i całego społeczeństwa. Czytelnictwo w szkole określa się oficjalnie jako "czytelnictwo kierowane". Na czym polega owo kierowanie? Na proponowaniu młodzieży szkolnej ustalonego, zatwierdzonego przez władze zestawu lektury? Na egzekwowaniu od uczniów znajomości ustalonych pozycji literatury pięknej? Na zobowiązaniu młodzieży szkół średnich do prenumerowania określonych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego